3. Despre şcoala mea

 

Discuţiile pe această temă se vor desfăşura, în decembrie’08 şi ianuarie’09.

Bine aţi venit la această activitate despre sistemele de învăţământ din Italia, Letonia, Norvegia, Portugalia, România, Spania, Suedia.

Profesorii sunt invitaţi să realizeze  una dintre cele două activităţi:

1) o lecţie  interactivă, si un sondaj on-line (click  pe link-ul de mai jos pentru a descărca planul de lecţie)


PLANUL LECŢIEI

2) o scurtă lectie  după planul de mai jos:

click  pe link-ul de mai jos pentru a accesa chestionarul online despre şcolile din ţările participante la parteneriat (nume de utilizator: Grundtvig; parola: Grundtvig).

http://moodle.unitus.it/moodle/login/index.php

Până la sfârşitul lunii ianuarie va fi încărcat un grafic cu rezultatul chestionarului, cu o descriere a rezultatelor acestuia şi materiale pentru feedback / discuţii.

După completarea testului, studenţii sunt invitaţi să scrie un comentariu pe blog, pentru a-şi exprima opinia despre acest subiect.

Vă mulţumim pentru colaborare.

Acest plan de lecţie a fost creat de către Ana Costa (Portugalia), cu asistenţă tehnică din partea Simonei Paris & Pierpaolo Gallo (Universitatea din Viterbo, Roma).


Iti petreci cea mai mare parte din timpul tău la şcoală, de aceea vrem să ştim cum sunt organizate şcolile în ţările din acest parteneriat.

In general putem să vorbim despre curriculum-ului naţional, calendare, facilităţi, numărul de studenţi şi cadre didactice pe fiecare clasă, clase, evaluare, etc
Dacă studenţii cu un nivel destul de bun de limbă engleză au mai multe posibilităţi de educaţie şi de ocupare a forţei de muncă? Care sunt politicile sistemului educativ naţional faţă de politicile europene de educaţie?

FEEDBACK CHESTIONAR ONLINE


Cine stie? Poate vom putea să proiectăm un ideal de educaţie (internaţional)  pentru adulţii din şcoală!

Vă rugăm să contribuiti gratuit cu comentarii pe această pagină, şi cu activităţi legate de acest subiect, pe care profesorul vă va spune cum să le realizaţi..
Bucuraţi-vă de discuţii!

11 comentarii

  1. Eu am un proiect de social networking un fel de hi 5

  2. Serboiu Camelia

    O scoală ideală pentru adulţi

    Pentru noi, fiecare şcoală este ideală în felul şi în domeniul în care este specializată. Este greu pană ajungem în ultima treaptă a şcolii şi totodată important. De ce? Pentru că de aici pornim pe un drum total diferit şi poate anevoios. Şcoala ideală este să studiezi ceea ce-ţi place şi la un moment dat să fie şi profitabil, mă refer la o carieră în acelaşi domeniu în care am studiat şi, de ce nu, să fie şi un exemplu bun de urmat.
    Poate unii dintre noi nu putem ajunge să studiem la şcoli înalte, dar asta nu este un obstacol. Peste tot în lume sunt cursuri serale de calitate şi recunoscute de mai multe ţări europene, în care putem învăţa la fel de bine ca şi cei cu facultate sau colegii.
    Fac referire la aceste cursuri pentru că foarte multe persoane au un loc de muncă dar sunt în acelaşi timp dornici să studieze, astfel încât ai, ca adult, posibilitatea să poţi face două lucruri în aceeaşi timp şi chiar foarte bine. Tot ce contează este organizarea şi un bun management al timpului.

  3. Roman Georgiana Roxana

    “Liceul ideal”

    Visul meu de când eram mica a fost sa termin cel mai bun liceu, un “liceu ideal”.
    După părerea mea liceul ideal este primul pas prin care te expui in societate, este drumul, pe care ti`l alegi in viata, un nou început pentru a deveni ceea ce iţi doreşti.
    Idealul meu in viata este de a a ajuta oamenii de a-i sprijini la nevoie, de a le spune o vorba buna, de aceea mi`ar plăcea sa devin farmacista si pentru asta trebuie mai intai sa urmez un liceu bun, după care o facultate.
    Întotdeauna mi-a plăcut sa îmbin utilul cu plăcutul si asta m-a ajutat mult.
    Pentru mine un “liceu ideal” presupune mai intai de toate respect atât din partea elevului cat si din partea profesorului. Daca nu exista respect, atunci nu exista principiile de baza ale unei societati.
    De asemenea, pe langa cursurile propriu-zise ar trebui sa se organizeze mai multe excursii, pentru ca profesorii sa se aproprie mai mult de elevi, sa-i cunoască si din alte puncte de vedere.
    Intr-un colectiv trebuie sa ne ajutam unii pe alţii, sa ascultam si sa respectam deciziile celorlalţi.
    “Liceul ideal” poate fi oriunde iar cu răbdare, perseverenta si multa ambiţie, o sa ajungem acolo unde ne dorim.
    Anii de liceu sunt cei mai frumoşi din viata unei persoane pentru ca aici se sfarseste copilăria si începe o noua etapa: adolescenta.

  4. Bălan (Radu) Felicia

    “Liceul ideal”

    In ceea ce mă priveşte, “liceul ideal” ar trebui ales in primul rând după prestigiul pe care îl are.
    Ar fi oportun ca liceul respectiv sa includă o varietate de oferte de pregătire pe diferite domenii.
    Un alt criteriu ar fi siguranţa pe care ti-o oferă liceul, aspectul estetic, igiena etc. dat fiind ca iţi petreci câteva ore din zi in acea locaţie.
    Un elev cu potenţial ar reuşi sa acumuleze cunoştinţele necesare pe mai multe domenii, având posibilitatea ca la terminarea liceului sa opteze pentru o facultate cu profil pe placulul lui, ulterior si facilitatea de a-si găsi un “job” bine plătit. Si pentru un elev mai slab pregătit va fi un punct mare de plecare in ceea ce priveşte varietatea ofertelor de profil a liceului, dandu-i astfel posibilitatea sa-si aleagă un domeniu spre care va găsi cu siguranţa o atracţie.
    Atitudinea elevilor atât fata de liceu si personalul acestuia, cat si fata de colegi, de mediul in care si petrec orele de curs este primordiala. Ei sunt cei care pot face ca liceul sa-si păstreze prestigiul si tot ei sunt cei care pot “distruge” acest aspect.
    Buna lor creştere sau proasta lor creştere sunt decisive pentru colectivul din care fac parte. Elevii ar trebui sa fie uniţi, sa lucreze in colectiv, sa adopte o ţinuta corespunzătoare, sa păstreze curatenia in locul in care isi desfasoara activitatea cat si in vecinătatea acestora (culoarele liceului, alte clase, toaletele etc.) sa respecte atât omul cat si locul.
    In ceea ce priveşte profesorii, contează atât calitatea si modul lor de predare cat si atitudinea lor fata de elev.
    Întotdeauna un profesor calm, cald, tolerant, ce va zâmbi elevilor din când in când, ce va schimba doua, trei vorbe, o gluma (pe langa lecţia predata), va fi iubit de către aceştia, si materia predata va fi asimilata uşor pana si de cel mai „slab” elev care va dobândi cu siguranţa cunoştinţe suficiente la acea materie. Un profesor cu atitudine dura, rece, nervos ce nu schiţează nici măcar un surâs nu va reuşi decât sa crispeze si mai mult elevul mai slab pregătit, pe cel mai timid sa-l intimideze si mai tare posibil o lunga perioada de timp, iar pe cel bun sa trateze materia mai cu indiferenta (si va da silinţa mai puţin).
    Cel mai important in relaţia elev-profesor sau profesor-elev este respectul (de ambele parţi).
    Cred ca am argumentat suficient, aşa vad eu lucrurile in ceea ce priveşte „liceul ideal”.

  5. Burcea Treica Denisa

    „Liceul ideal”

    Liceul ideal pentru mine ar însemna sa se efectueze toate cursurile, prezenta profesorilor la ore, respectarea orarului, material didactic corespunzător, si sa avem un colectiv unit.
    O alta idee ar fi siguranţa liceului, igiena, dat fiind ca iţi petreci aici jumătate din zi.Un elev ar trebui sa reuseasca sa acumuleze cunoştinţe necesare pe mai multe laturi având posibilitatea ca la terminarea liceului sa urmeze o facultate cu profil pe placul lui si pe viitor de a-si găsi serviciul mult dorit si bine plătit. Noi elevii suntem cei care putem face ca liceul sa-si păstreze prestigiul si totodată noi putem distruge acest aspect.
    Buna noastră creştere sau proasta este decisiva pentru colectivul din care facem parte. Părerea mea este ca cel mai important lucru este relaţia dintre elevi si profesori, adica respectul.

  6. Petroval Filip Felicia

    Şcoala ideala

    O şcoala ideala, este aceea care este dotata din toate punctele de vedere si anume: încălzire centrala, Săli amenajate cu bănci si table noi, flori si tablouri.
    O şcoala trebuie sa aibă sala de sport, cantina, laborator de chimie, laborator de biologie, sala de informatica, franceza, engleza.
    Ca activitati extracurriculare, o şcoala ideala mai trebuie sa ofere: club de dezbateri, film, teatru, dansuri, muzica, arta, fotografie, sport, robotica etc.
    Profesorii trebuie sa fie intelegatori, amabili si sa explice pe cat posibil pe intelesul tuturor. Elevii trebuie sa fie civilizaţi, sa aibă o imbracaminte adecvata in şcoala si sa aibă respect fata de profesori si conducerea scolii.
    După studii de specialitate, o şcoala ideala ar trebuii sa-i îndrume pe absolvenţi in ce domeniu ar putea sa lucreze si chiar sa afişeze liste cu oferte de munca.
    Absolvenţii trebuie încurajaţi si ajutaţi sa aibă încredere in personalitatea lor si in ceea ce cunosc.
    O şcoala ideala si bine organizata, oferă excursii in tara si străinătate, daca elevii îndeplinesc anumite criterii de invatamant, ca o dovada ca meritul lor este apreciat.
    O şcoala ideala, oferă cursuri si acasă, dându-le elevilor posibilitatea de a trimite temele si anumite fise pe net. In felul acesta ei nu se mai deplasează de la domiciliu si corespondează cu profesorii mult mai comod si confortabil.
    Peste tot in lume se realizează aşa ceva si sunt recunoscute de mari tari importante.
    Poate unii dintre noi nu putem ajunge sa studiem la anumite scoli cu nivel înalt de inteligenta, dar lucrul acesta nu este un obstacol in a ajunge la realizarea unor noi scoli cu acest nivel.
    Oricum şcoala este o instituţie in care omul vine pentru a-si dezvolta capacitatea mentala.
    Menirea scolii este de a pune accent pe satisfactia si nevoile elevilor. O şcoala ideala valorizează fiecare capacitate umana.

  7. Savu Vasilica
    Şcoala ideala

    Şcoala este o instituţie publica care il ajuta pe individ sa descopere o serie intreaga de lucruri pe care le poate apoi folosi in viata de zi cu zi.
    Şcoala ideala pentru mine este şcoala care m-a ajutat sa scriu, sa citesc, sa fac calcule si in felul acesta m-a pregătit sa pot comunica cu cei din jurul meu, sa imi folosesc abilitatile de cercetare si comunicare pentru a gasi un loc de munca, pentru a-mi ajuta copilul la teme si pentru a-mi calcula eficient venitul de familie.
    Lucrul acesta mi se pare minunat. Si totul îl datorez scolii, care a fost o instituţie de baza pentru mine.
    Mi-aduc aminte de prima nota pe care am luat-o in clasa I-a. Tata era foarte bucuros si îmi spunea ca daca investeşti in carte, in viata ai parte.
    El vedea şcoala ca ceva care mă va ajuta sa mă depăşesc, sa ajung ceva mare, cu funcţie in familia lui. Dar lucrul acesta nu s-a putut întâmpla si am simţit ca l-am dezamăgit.
    Dar pentru mine şcoala este si va ramane ideala si sper ca daca nu am putut realiza visurile mele din copilărie, cel puţin sa am bucuria de a vedea fetele mele cum invata si cum si croiesc drum in viata.

  8. Parvulescu Marina

    Şcoala ideala

    Şcoala este o instituţia in care oamenii vin sa se dezvolte personal si sa acumuleze cunoştinţe.
    Şcoala are rolul sa formeze oamenii, sa-i faca apti sa se descurce in lume, si sa rezolve problemele acestei lumi. Ea valorizează fiecare persoana, ajuta la dezvoltarea cunoştinţelor pe care le are, ajuta la educaţie, invata oamenii sa comunice intre ei si sa se respecte unii pe alţii.
    Eu consider ca o şcoala este unul dintre cele mai importante lucruri din viata oamenilor, acolo invatam tot ceea ce exista pe lume datorita materiilor pe care le studiem.
    Fiecare om are nevoie sa-si imbogateasca cultura, sa cunoască lucruri noi si asta o poate face cel mai bine la şcoala. Pentru mine şcoala ideala ar trebui sa aibă in primul rând nişte lucruri necesare unei scoli: o biblioteca cu spaţiu mare pentru a permite elevilor sa citească in cadrul ei, o sala de sport dotata cu aparate care pot folosi orelor de gimnastica, toalete curate, săli de clasa amenajate mai bine.
    Apoi unul dinte lucrurile mai importante intr-o şcoala este respectul dintre elev si profesor.
    In concluzie şcoala este foarte importanta in viata unui om, îl ajuta sa poată trece de anumite lucruri de care se loveşte de-a lungul timpului.

  9. Parvulescu Florina

    Liceul ideal

    Un liceu ideal ar trebui sa asigure in primul rând calitatea relaţiilor dintre elevi si profesori, sa-i ajute sa facă ceva, sa iasă din liceu cu ceva mai multe informaţii, sa-i ajute sa inteleaga pentru ce este atât de important sa invete. Un liceu ideal ar mai fi fara prea multe materii adică fiecare elev sa isi poată alege singur ce materii vrea sa facă, opţional, sa fie un program mai lejer, sa avem mai multe ore de comunicare, nu doar de predarea lecţiilor, sa fim intelesi si noi ca elevi. Sa mai existe si altceva de făcut in liceu in afara de ore, ceva la alegere, ceva creativ, nu ştiu ceva mai mult….
    Sa fie un liceu mai lejer, bine organizat, aranjat si mai multe activitati.

  10. Cosman Mirela Liceul ideal

    Şcoala este o instituţie unde elevul poate asimila cunoştinţele necesare. Predarea si invatarea ajuta elevul sa-si insuseasca termenii noi, sa socializeze, sa asculte, sa isi exprime punctul de vedere, sa ia in consideraţie părerile celorlalţi si sa pună in practica noţiunile însuşite.
    Locul de desfăşurare este si el important, condiţiile de lucru, colegii, (colaborarea cu ei) sunt la fel de importante. Pentru mine este important deoarece vreau sa-mi continui studiile, sa invat lucruri noi, sa am posibilitatea sa-mi găsesc o slujba bine plătita.
    Important este sa-mi termin şcoala, si sa pot sa-mi îndeplinesc singura tot ce mi-am pus in gând.

  11. Badea Emanuel Florentin
    Şcoala ideala

    Şcoala este o instituţie in care inca de la o vârsta frageda invatam tainele ei pentru a ne pune in valoare cunoştinţele. O şcoala ideala ar trebui sa fie dotata cu calculatoare, camere de supraveghere, toalete, laboratoare etc. Pentru ca invatamantul nostru, mai exact sistemul nostru, este puţin cam învechit, fata de alte state europene cum ar fi: Franţa, Italia, Germania etc. Cu toate ca profesorii noştri sunt buni. România nu le apreciază talentul si tocmai de aceea mulţi pleacă in alte tari pentru un trai mai bun. In concluzie suntem un popor inteligent dar nu ştim sa ne ţinem valorile acasă.

Lasă un răspuns către ecoghicaromania Anulează răspunsul